Computational Thinking is kritisch denken én de kracht van computers combineren!
Een idee bedenken en dat dan met de computer kunnen maken… hoe gaaf is dat! Bij Computational Thinking ontwerpen we games, pratende posters, interactieve topo-quizjes en pratende prentenboeken voor de klas, programmeren we robots en ga zo maar door. En daar beginnen al heel eenvoudig mee met de kleuters.
Natuurlijk is Computational Thinking volledig geïntegreerd in DaVinci’s thema’s van Wereldverkenning, want hoe kun je de wereld van nu verkennen zonder computergericht en analytisch te denken? Wie met het onderdeel Operatie A4 van DaVinci’s taallijn werkt, krijgt automatisch de daarin geïntegreerde CT-lijn.
DaVinci heeft per thema in een doorlopende leerlijn van groep 1 t/m 8 lessen en opdrachten ontwikkeld die samen voldoen aan zowel de leerlijn van SLO zoals bekend in schooljaar 2019-2020 als de Engelse CT-lijn die daar al jaren een verplicht onderdeel van het curriculum is. Daar heeft DaVinci nog eigen doelen aan toegevoegd. Deze kennis en vaardigheden kunnen de kinderen vervolgens toepassen in hun eigen Themawerk op basis van hun eigen verwonderingsvraag.
De CT-lijn bestaat uit: