Wij gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Ouders: kom in actie voor betere leesvaardigheid
WereldverkenningAllemaal in actie voor betere leesvaardigheid
Wereldverkenning#NOTnaardeNOT
Taal, WereldverkenningNationale Buitenspeeldag en Nationale buitenlesdag
WereldverkenningPaper over burgerschap
WereldverkenningHet lerarentekort oplossen: it takes a village to raise a child
WereldverkenningTaal gekoppeld aan wereldverkenning geeft rust en plezier
Taal, WereldverkenningWereldverkenning in het hart van je onderwijs
WereldverkenningAls wij de vraag stellen aan onderwijsprofessionals 'als alles kan, en alles mag, en iedereen werkt mee, hoe ziet dan jou ideale wereldverkenning eruit?' krijgen we antwoorden als: thematisch werken geïntegreerde lessen voor aardrijkskunde, geschiedenis, techniek en natuur werken vanuit verwondering werken vanuit onderzoekend en ontdekkend leren samenwerken zelfsturend onderwijs Veel onderwijsprofessionals willen dus […]
Verhalend Ontwerpen nu ook voor de middenbouw
WereldverkenningWat gaan onze kinderen later doen in hun vrije tijd en hun werk? Hoe ziet hun leven eruit? Welke devices worden nog uitgevonden en wat wordt de rol van robots? Dat weten we niet. Maar wat moeten we hen dan leren om ze voor te bereiden? Daarvoor zijn de 21e eeuwse vaardigheden bedacht. In onze […]
Leestip voor jou | maart
WereldverkenningHet hart van alle dingen is een grootse roman over een grootse eeuw. Laat je meevoeren van Londen naar Peru, van Philadelphia via Tahiti naar Amsterdam, in een verhaal vol buitengewone personages: missionarissen, vrijheidsstrijders, avonturiers, astronomen, zeekapiteins en bovenal Alma Whittaker, de heldin van dit verhaal, een vrouw die haar tijd een stap vooruit was. […]
Leestip voor jou
WereldverkenningEen lezende leerkracht is een geweldig voorbeeld voor de kinderen. En dát is wat we willen: lezende kinderen! Leesplezier staat voorop in onze taallijn, vandaar een leestip voor jou. De geboorte van Rome van Anthony Everitt. "Een historische studie die leest als een verhaal" lees ik in diverse commentaren op dit boek. Ga je beginnen […]
De nieuwe canonvensters
WereldverkenningZoals je misschien weet is de canon van Nederland op 22 juni 2020 veranderd. De canon heeft 50 onderwerpen die je dient te behandelen in de bovenbouw van de basisschool en in de onder- en bovenbouw van de middelbare school. Zo weten we zeker dat alle kinderen in Nederland van deze onderwerpen op de hoogte […]